“Het is zo belangrijk dat kinderen op de juiste plek terecht komen.”

Profi Pendi in gesprek met Els van Herpen, voormalig beleidsmedewerker van Profi Pendi

 

 

Els werkte na de pedagogische academie op een voortgezet speciaal onderwijsschool voor moeilijk lerende kinderen tot 20 jaar en later voor moeilijk lerende kinderen in de basisschoolleeftijd. Gedurende deze periode is Els naast haar lesgevende taken een tijd werkzaam geweest als Intern Begeleider en preventief ambulant begeleider in het kader van Weer Samen Naar School. Tijdens deze loopbaan studeerde Els orthopedagogiek. “Ik wilde zo graag kennis vergaren om daarmee mijn onderwijspraktijk verder te verbeteren.”

 

Op een gegeven moment maakte Els de overstap naar de uitgeverij. “Daar hielp ik mee een methode voor rekenen te ontwikkelen. Ik heb er ontzettend veel geleerd en ik vind met name het leerproces dat kinderen tijdens het vak rekenen doorlopen uitermate interessant!” Voor deze uitgeverij is Els nog steeds de vraagbaak voor deze rekenmethode en traint zij teams om met deze methode te kunnen werken.

 

Na de uitgeverij vond Els een nieuwe werkkring op een mytylschool. Zij is er gestart als teamleider (vervanging) en op dit moment werkt ze er parttime als orthopedagoog in het kader van opbrengstgericht werken. “De combinatie van die baan en het werk als beleidsmedewerker voor Profi Pendi spreekt mij erg aan. Op de mytylschool merk ik met de komst van Passend Onderwijs dat S(B)O-scholen zich opnieuw moeten definiëren; waar staan we als S(B)O school voor? wat hebben we extra te bieden ten opzichte van reguliere basisscholen? Bij Profi Pendi maak ik de andere kant mee; het aantal kinderen dat verwezen wordt naar een speciale (basis) school is groot in deze regio. Het is boeiend om na te denken over vragen als: Wat heeft het regulier onderwijs nodig om nog meer kinderen die anders verwezen zouden worden binnen boord te houden? Het moet toch mogelijk zijn om meer kinderen op te vangen in het reguliere onderwijs!”

“Ik heb al kennis mogen maken met de pilot Grip op gedrag waarbij het de bedoeling is leerkrachten te leren omgaan met lastig gedrag van leerlingen binnen de reguliere setting. Ik hoop dat deze pilot veel effect gaat hebben zodat weer een aantal kinderen geholpen zijn.”

 

Els is 1 november jl. begonnen en heeft het erg naar haar zin. “Veranderingen in een samenwerkingsverband gebeuren niet vanzelf. We moeten met z’n allen aan de slag !

Ik ga ervoor… jullie ook?”

PILOT 'GRIP OP GEDRAG'

 

MEER

 

Profi Pendi

Dukatenburg 101

3437 AB Nieuwegein

030 2751288

www.profipendi.nl

ontwerp: